Papírový model Porsche 956 1984
Je to již dost dávno, co se v časopise ABC objevila vystřihovánka Porsche 956 ve zbarvení továrního týmu Porsche, kterou vytvořil pan Richard Vyškovský. Byl jsem tehdy tímto modelem tak nadšen, že jsem si sehnal několik výtisků abych mohl mít náhradní při stavbě. Přestože byl poměrně model dokonalý chybělo mi to, že jsem jej chtěl mít v několika různých "kamuflážích" a to hlavně ve zbarvení Jost Racing 1984 (NewMan) a pak Silverstone 1983 (Marlboro). No a od toho je jen malý krůček k modelaci vlastního modelu tohoto legendárního auta.
Mnohé z vás jistě napadne, proč modeluji vlastní model, když bych mohl pro vlastní potřebu si přebarvit model pana Vyškovského. Protože vlastním zaplacené originály tak bych to mohl klidně pro sebě udělat, ale já bych chtěl různá zbarvení poskytnout i jiným a proto si modeluji vlastní model. Před pár lety jeden ze slovenských modelářů - Di Pietro takové rekolory modelu od pana Vyškovského udělal (oba dva rekolory tohoto vozu byly velmi zdařilé a měl jsem to štěstí, že jsem si je stačil stáhnout), ale byl upozorněn hlídači autorských práv, že tato práva porušuje a jeho rekolory zmizely z webu. Bylo to dost smutné, jeho práce, za kterou nic nepožadoval byla zahozena do stoupy. Tak to je ten hlavní důvod.
Druhým důvodem je to, že mám rád automobily z vytrvalostních závodů od 60. do 90. let miulého století a chtěl bych si udělat pár modelů pro své uspokojení a tím se také porvat se zdoláním úskalí při tvorbě 3D modelů v programu Metasequoia a následném rozbalování v Pepakuře. Výborné je také to, že Metasequoia je v základní verzi zdarma (máte možnost pracovat pouze z jejím formátem, ale i ten Papakura rozbalí).
4.8.2015
Dnes jsem popojel a začal zkušebně rozbalovat a exportovat první díl skládačky a to kokpit se skly a nasávacími kapsami na kokpitu. Zkušební měřítkko jsem si stanovil na 1:12 oproti skutečnosti. Jsou lépe vidět chyby, které se mi staly při modelování a na větším modelu mohu tužkou vytvořit návrh na přemodelování části. Tak se stalo i dnes, kdy jsem přemodeloval boky, protože jsem dospěl k názoru, že pro mnoho modelářů by byl jednomilimetrový proužek přechodu prostě moc.
Asi by bylo potřeba také vědět to, že podkladem pro model mi byly výkresy od Rogera Taylora. Byl jsem mirně řečeno zděšen, jak se výkresy tohoto autora liší od plastikového modelu od Tamyie. Ale něčeho jsem se musel chytit a tak to bude podle Rogera Taylora.
11.8.2015
Tak jsem se pustil do remodelace a držel jsem se plánku výše zmíněného Rogera Taylora. Je to důležité mít pevný bod při případné diskuzi se znalci, kteří dokáží vést dlouhé debaty o tom jestli jsou tvary správné a kterého zdroje se držet. Já mám jasno.
Modeluji tak, že pracuji jen na půlce modelu a druhou polovinu pak nakopíruji na druhou stranu. Většinou je automobil symetrický a tak stačí si hrát s jednou polovinou. Výhodu to má i v tom, že případné chyby jsou na obou stranách a ono to vypadá jako že je to v pořádku. (no coment - je to míněno jako žert).
A opět jsem slepil jako první kokpit se skly, ale teď už v lepším modelářském měřítku 1:18.
12.8.2015
Dnes se mi podařila rozbalit zadní kapota modelu včetně kapes a spoileru. Času jsem moc neměl a tak jsem slepil necelou polovinu zadní části. Zatím je to brnkačka, pro čtyřiadvacetinu budu muset udělat pár zjednodušujících úprav.