Triumph GT 6+
Na Praze 7 se jezdí závody s malými cestovními vozy. Je to tak dobře, protože jinak se většina maketářů - závodníků takovým modelů vyhýbá, protože jejich jízdní vlastnosti jsou zcela jiné než u klasického modelu cestovního vozu se šířkou přes kola 82 mm. Při posledním závodě v únoru 2011 vypadalo startovní pole takto:
I když sám vlastním modely Mini Cooperu (starého i nového), tak jsem zatoužil po nějakém klasickém "angličanovi". Protože se před měsícem objevila zajímavá stavebnice na jednom nejmenovaném e-shopu, tak volba padla na tuto stavebnici. I když to je mé méně oblíbané měřítko (1 : 25), přesto jsem do tohoto modelu šel a po otevření krabice nelituji. Zakoupil jsem model vozu Triumph GT6+. Prvních několik fotografií věnuji pohledu na krabici a hlavně klasickému zelenému zbarvení, ve kterém budu model stavět.
Trochu neobvyklé jsou výlisky tohoto modelu. Samozřejmě jsem měl velké obavy o to, jestli se mi podaří postavit nezkroucený model. Nejprve jsem si odštípal kleštičkami všechny díly karoserie, které byly nutné pro celou stavbu. Standardně jsem začistil nálitky a otřepy.
Nejprve jsem si slepil ze dvou dílů boky karoserie. Na tomto místě to nebyl až tak velký problém, jen jsem musel nalepit do dveřního rámu dveře a dbát na co nejmenší mezeru mezi dveřmi a rámem, protože model umožňuje postavit auto s otevíracími dveřmi. To pro jízdy na dráze není to pravé ořechové. Pak jsem boky přilepil ke střeše automobilu. Musel jsem postupovat po částech, protože pnutí plastu nedovolovalo lepit díly po celé délce spujů.
Po zaschnutí jsem přilepil přední kapotu, přední masku a také zadní díl. Kupodivu se mi podařilo sestavit karoserii tak, že nebyla vůbec zkroucená. Vepředu jsem doplnil karoserii posledním dílem.
Protože se bude můj model pohybovat na dráze, i když to určitě nebude taková rychlost, jako dospělá MCéčka, přesto jsem vylepil všechny spoje Chemoprénem Extrém, což se mi osvědčilo i u dalších rychlejších modelů.
Na diskuzním fóru je vytvořeno vlákno pro tento model, budu rád, když své příspěvky k modelu nebudete psát do e-mailu, ale do tohoto vlákna.