Seriál maket 2015 byl zakončen ve Vratislavicích
V sobotu 12. prosince se sešlo 15 závodníků k závěrečnému mítinku Seriálu maket 2015 ve Vratislavicích nad Nisou. Celkově sobou přivezli 62 maket v měřítku 1:24 z různých období automobilových závodů. Protože šlo o celková pořadí v jednotlivých kategoriích i v celkovém součtu, mnozí ze závodníků měli problémy se zvládnutím svých emocí. Přesto se tento závod obešel i bez bitek a fackování a všechny spory se vyřešily smírem zúčastněných. Po sečtení všech výsledků a vyškrtnutí dvou nejhorších výsledků z celkově 7 závodů v sezóně jsme se seznámili se třemi nejlepřími jezdci celé sezóny. Vítezem seriálu se stal vratislavický Tomáš Ťok se součtem 331 bodů, druhý byl Luděk Seifert z Prahy 7 s celkovými 316 body. Velkým finišem odsunul další potenciální čekatele na třetí místo Jiří Klepetko z Ústí nad Labem výkonem 290 bodů. Gratulace vítězům, čest poraženým, ale máte možnost ukázat se v dalším ročníku. Pod záložkou AUTA najdete výsledkovou listinu a upravené tabulky a také pod tlačítkem Galerie můžete najít několi mých fotografií z finále Seriálu maket 2015 ve Vratislavicích.
Přesto si neodpustím pár poznámek, které, jak doufám, přečtete až dokonce. Protože jsem organizoval předchozí seriál Mistr Větrník, který skončil po prvním závodě 11. ročníku tím, že se našlo několik "mudrlantů", kteří se snažili "vylepšovat" pravidla ze svého pohledu. Prostě byla smůla, že se strefili zrovna do mého velmi těžkého životního období a zároveň kdy jsem byl velmi unaven organizováním a řešením "stížností" na kdejaký paragraf pravidel a jedinnou mou dpovědí muselo být: Tak dost !
Byl jsem rád, že myšlenka maketového seriálu byla uchopena Tomášem Ťokem s Pavlem Hrabalem a podařilo se ji zrealizovat jako Seriál maket, který má za sebou 3 roky existence včetně nultého ročníku. Dalo by se říci, že jsou na počátku další možné tradice a určitě by byli rádi, aby tato tradice měla dlouhého trvání. K tomu potřebují pohodu a souhlas všech účastníků s pravidly seriálu. Z počátků, kdy se makety jezdily ve Větrníku a poté i na dráze v Jablonném, se závody dostaly i na dráhy v Ústí, Prahy 7 a 6, Nové Paky a také Hradec Králové a Pardubice. Tím se umožnilo to, že účastníci, kteří neradi jezdí do větší vzdálenosti než 50 km od své mateřské dráhy, se mohli seznámit s maketami a jejich pravidly. Bohužel se s touto možností pojí i to, že se najdou jeden nabo i dva "mudrlanti", kteří mají potřebu změnit některá stávající stavební pravidla ve jménu tzv. "pokroku". Jak se říká: Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly. Tak by se dalo mluvit i o úmyslech těchto radilů. kterým občas podléhají i závodníci, kteří byli do té doby s pravidly spokojeni. Ve svém přesvědčení, že chtějí pro ostatní jen to dobré, zapomínají na to, že s jejich názory nemusí souznit ti, kteří stáli u obrody maket a snaží se udržet jejich života schopnost a tím i budoucnost alespoň v horizontu několika následujících let. Zapomínají na to, že organizátoři mohou jednoho dne říci stejně jako já: Tak dost !!
A to snad stojí za malé zamyšlení nad tím, jestli podlehnu "modernizaci" za tuto cenu. Je zapotřebí, aby organizátoři cítili podporu od ostatních závodníků tím, že jezdci si budou uvědomovat to, že modely maket se nemají podobat lexanům, že nedílnou součástí je stavba karoserie modelu, který se co nejvíce podobá svému vzoru. Přeji krásné svátky a další bezproblémový rok 2016 s maketami.